ASKORIA, Francja, – wyższa szkoła zawodowa, działająca w 5 lokalizacjach we francuskiej Bretanii, posiadająca akredytację Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego, Badań i Innowacji. Ta akredytacja sankcjonuje edukacyjno – badawcze powiązania ASKORII z Uniwersytetem Rennes. W ASKORII prowadzone są studia licencjackie w zakresie specjalności: pedagogika specjalna, pedagogika wczesnoszkolna, praca socjalna oraz pedagogika społeczna. Oprócz szkolenia na poziomie licencjackim, ASKORIA oferuje kształcenie ustawiczne dla specjalistów wszystkich szczebli, na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym – zapewnia ona 30 kursów dyplomowych i kwalifikacyjnych odnoszących się do pracy w sektorze społecznym i medycznym, w obszarach takich jak: międzykulturowość, niepełnosprawność, działania opiekuńczo – wychowawcze, rozwój lokalny, bezpieczeństwo energetyczne, zarządzanie, psychologia społeczno-estetyczna, polityki publiczne, społeczne prawo pracy, gerontologia. Każdego roku w kształceniu w ASKORII uczestniczy 10 000 osób, w tym 4000 osób, które rozpoczynają edukację. Aby realizować swoją misję, ASKORIA zatrudnia ponad 1000 pracowników i oferuje 950 miejsc stażowych. Ponadto ASKORIA posiada centra badawcze działające na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym, a obecne prowadzone prace badawcze koncentrują się na kwestiach zarządzania terytorialnego, roli technologii cyfrowej w pracy socjalnej i innowacyjnych praktykach edukacyjnych.
Apprentis d’Auteuil, Francja – katolicka fundacja, założona w 1866 roku i od 1929 roku uznawana przez państwo francuskie za instytucję użyteczności publicznej, działającą na rzecz dzieci, młodzieży i ich rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji w ponad 250 placówkach we Francji. Organizacja działa w obszarze ochrony dzieci, edukacji, szkoleń dla profesjonalistów oraz integracji i wsparcia udzielanego rodzinom w realizacji ich roli rodzicielskiej.
Karel de Grote University College (KdG), Belgia, – największa uczelnia wyższa w Antwerpii, z 9 kampusami i ponad 13.500 studentów na 6 kierunkach: opieka zdrowotna, nauki handlowe i komercyjne, nauki przemysłowe i technologia, edukacja, sztuka audio-wizualna oraz praca socjalna i opieka społeczna. Równolegle z programami edukacyjnymi, podstawą działalności uniwersytetu są także badania i doradztwo. Oprócz działalności badawczej we wskazanych dziedzinach tematycznych KdG posiada następujące flagowe centra wiedzy: (1) zrównoważona chemia, (2) wsparcie pedagogiczne w przedszkolu i szkole, (3) edukacja miejska, (4) zrównoważona mobilność, (5) krąg opieki i (6) praca socjalna. KdG ma doświadczenie w realizacji programów międzynarodowych, w tym projektów Erasmus + KA2 i KA3, projektów EFRR Interreg, COST i Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uniwersytet Śląski w Katowicach, beneficjent/koordynator projektu ACTTE – publiczna szkoła wyższa działająca na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2018 poz. 1668) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 czerwca 1968 roku w sprawie utworzenia Uniwersytetu Śląskiego (Dz. U. Nr 18, poz. 116). UŚ kształci obecnie 22 564 studentów i zatrudnia 1902 nauczycieli akademickich. Uczelnia prowadzi działalność w 4 miastach województwa śląskiego tj. Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Cieszynie. Podstawowym zakresem działalności UŚ jest kształcenie studentów i doktorantów, prowadzenie innych form działalności edukacyjnej oraz prowadzenie działalności naukowo-badawczej. UŚ posiada długoletnie doświadczenie w realizacji współpracy międzynarodowej, odpowiednią strukturę i przeszkoloną kadrę. Projekty w UŚ realizowane są na podstawie Zarządzenia nr 98/2017 Rektora UŚ z późn. zm. w sprawie przygotowania, realizacji i rozliczenia projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków pochodzących z FS UE i/lub innych europejskich i międzynarodowych funduszy.
Fundacja AMIGO, Hiszpania, – organizacja pozarządowa i non-profit inspirowana pracą Luisa Amigó. Jest zarejestrowana w Ministerstwie Sprawiedliwości (rejestracja # 472SND) oraz w hiszpańskiej Agencji Międzynarodowej Współpracy na Rzecz Rozwoju – AECID (rejestracja nr 239 (09/06/2000)). Skupia się na społecznym i indywidualnym wspieraniu osób wykluczonych społecznie, szczególnie dzieci i młodzieży oraz ich rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji. Działania Fundacji opierają się na obronie praw człowieka i praw dzieci, poprzez podejmowanie interwencji społeczno-edukacyjnych i psychospołecznych. Koncepcja pracy terapeutycznej i pedagogicznej Fundacji zakłada podejście indywidualne i systemowe. Dzięki ponad 125-letniemu doświadczeniu podejście to jest stale rozwijane i dostosowywane do nowych potrzeb i wyzwań.
Haute Ecole de Bruxelles-Brabant (HE2B), Belgia, – uczelnia publiczna podlegająca Ministerstwu Szkolnictwa Wyższego. Składa się z siedmiu wydziałów i prowadzi kursy w różnych dziedzinach, takich jak pedagogika, inżynieria, kinezyterapia, handel i rozwój, informatyka, geriatria. Wydział pedagogiczny oferuje szeroki program kształcenia dla przyszłych nauczycieli i edukatorów społecznych, jest także gospodarzem CÉRISÈS: Centrum analiz i badań nad interwencjami społeczno-edukacyjnymi. CÉRISÈS w latach 1998–2008 organizowało swoje prace głównie poprzez dobrowolną współpracę trenerów i badaczy HE2B ze specjalistami i nauczycielami z różnych uniwersytetów, fundacji, stowarzyszeń zawodowych, organizacji pozarządowych, belgijskich i zagranicznych ośrodków badawczych. Od 2009 r. ewoluowało w bardziej formalną strukturę zaangażowaną w kilka programów badawczych i partnerstw w dziedzinie pracy społecznej i społeczno-edukacyjnej, często we współpracy z uniwersytetami, szkołami wyższymi, ośrodkami badawczymi i innymi organizacjami w Europie i na świecie. Istotna część tych projektów była finansowana z funduszy europejskich.
Salesiani per il Sociale, Federazione APS, Włochy, – stowarzyszenie założone w 1993 roku, promowane przez włoskie salezjańskie zgromadzenie katolickie z misją prowadzenia usług społeczno-edukacyjnych, zapobiegania dyskomfortowi i marginalizacji młodzieży, koordynowania służby cywilnej i wolontariatu we Włoszech oraz na szczeblu międzynarodowym. Salesiani per il Sociale APS opiera się na doświadczeniu i nauczaniu św. Jana Bosko oraz salezjańskim systemie edukacyjnym. Ma dwa główne cele: koordynację i promowanie działań w obszarze wolontariatu i służby cywilnej, a także upowszechnianie kultury akceptacji i szacunku dla osoby ludzkiej, poprzez projektowanie i wdrażanie interwencji edukacyjnych na rzecz dzieci i młodzieży, w warunkach marginalizacji i wykluczenia społecznego. Głównymi beneficjentami są młodzi ludzie/nieletni dopuszczający się czynów karalnych, uzależnieni oraz zagrożeni porzuceniem nauki. Stowarzyszenie jest obecne w całych Włoszech dzięki sieci usług, operatorów i wolontariuszy. Bierze udział w różnych projektach w ramach Funduszy Europejskich Erasmus+ K1 i K2 oraz AMIF (Asylum and Migration Integration Fund).
Stowarzyszenie 17-stka, Polska, – lokalnie działająca organizacja pozarządowa zajmująca się pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym lub wykluczonymi społeczne. W ramach prowadzonej działalności organizacja podejmuje działania na rzecz różnych grup wiekowych zagrożonych wykluczeniem zamieszkujących tereny defaworyzowane społecznie. Organizacja aktualnie wspiera ok. 500 osób w ramach bezpośrednio prowadzonych działań pomocowych, a także całe społeczności lokalne, stosując pracę metodą OSL (organizacja społeczności lokalnej) w ramach rewitalizacji społecznej. Stowarzyszenie „17-tka”, to organizacja zrzeszona w Ogólnopolskiej Sieci Organizacji Streetworkerskich, przedstawiciele Sieci OSOS aktywnie uczestniczą w działaniach Dynamo International. Organizacja jest również częścią i założycielem Federacji Organizacji Streetworkerskich na rzecz dzieci i młodzieży, a także jedną z instytucji zaprzyjaźnionych z Federacją Organizacji Pozarządowych Subregionów Zachodnich. W obszarze aktywności międzynarodowej członkowie stowarzyszenia brali udział w wymianach międzynarodowych w ramach Pracowni Aktywności Lokalnej (wymiany Polsko – Ukraińsko – Białoruskie) i stale współpracują z organizacją z Ukrainy (z Iwano-Frankowska). Organizacja realizowała również cykl wizyt studyjnych dla grup międzynarodowych odwiedzających Rybnik w ramach funduszy europejskich (głównie program Erasmus).